Halaman

Rabu, 22 Ogos 2012

RAYA UNTUK PILIHANRAYA KAMPUS

Salam Aidilfitri, Salam Lebaran penuh Kemaafan kepada semua...



Raya, raya juga. Tetapi UPSIdaily percaya, senior-senior mahasiswa pasti teringat-ingat pasal PilihanRAYA Kampus. Dulu ada segelintir mahasiswa yang tidak sabar-sabar untuk berPRK. Bila PRK dijangkakan akan berlangsung? 

Post Pic
KPT, PUTRAJAYA: 23Mac 2012. Tuntutan Pro-M segerakan pilihanraya kampus.

UPSIdaily percaya, tarikh sebenar PRK sudah diketahui ramai. Bila masa dan waktunya? Saatnya akan tiba. Tidak kebah demam RAYA, tiba pula demam pilihanRAYA kampus. 

Di UPSI, pilihanraya kampus yang lalu menyaksikan pertembungan 5 gerakan mahasiswa iaitu,

PIMPINAN BITARA
SMILE
MAHASISWA PENDIDIK
LEGASI MAHASISWA PROGRESIF
TAPIR

Adakah pilihanraya kampus yang akan datang, kesemua gerakan mahasiswa ini akan mengekalkan momentum perjuangan? Ada yang mengundur diri? gerakan baru? atau sebagainya. Walau bagaimanapun, UPSIdaily percaya bahawasanya pilihanraya kampus kali ini akan lebih menyengat.

Gerakan Pembangkang Mahasiswa Vs Gerakan Mahasiswa pendukung asprasi universiti

Kepada junior-junior mahasiswa UPSI yang akan melapor diri pada 2 September 2012, anda kena bijak menilai mana yang terbaik. Jangan terus terpengaruh dengn janji-janji yang belum pasti dapat ditunaikan.

Pernahkah kita semua mengkaji apakah yag sebenarnya telah dilakukan oleh setiap MPP yang telah dilantik oleh mahasiswa-mahasiwi UPSI? Pelbagai ceritera yang UPSIdaily terima. Kena percaya, MPP juga adalah mahasiswa maka mahsiswa akan tahu cerita mahasiswa. Adakah sebegini tanggungjawab yang dilakukan setelah kepercayaan diberikan? Kerana nila rosak susu. Perlu ke pendedahan kesemuanya? Untuk ikhtibar atau tidak mahu pisang berbuah dua kali? UPSIdaily tidak mahu kebajikan mahasiswa terus terabai bila mana ada segelintir MPP yang tidak menjalankan tugas dengan sebaikknya. Kerusi MPP UPSI bukanlah satu perebutan macam main muzical chair.

Kempen Pro-M yang anda semua kene ingat. Cerita pilihnraya kampus pasti tidak akan pernah tamat sehinggalah.........

Bagi yang gemar mengikuti pekembangan politik kampus, UPSIdaily nasihatkan agar rajin-rajin lah untuk membuat kajian dan mengikutinya secara maya. Jangan hanya mendengar dan terikut-ikut. Kerana sesungguhnya, yang tak baik itu akan lebih terserlah dulunya.

------------------------------UPSIdaily-------------------------------

SELAMAT DATANG...!!!
Diucapkan kepada pelajar baru ambilan september 2012. Anda akan menjadi sebahagian daripada Anak Kandung Suluh Budiman. Suasana di universti adalah sangat berbeza di mana anda menjadi nakhoda kepada diri sendiri. 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...