Halaman

Rabu, 3 Oktober 2012

GURU PRAKTIKUM #UPSI DITANGKAP BERCINTA DENGAN MURID

Sungguh memalukan apabila guru praktikum UPSI ditangkap bermain cinta dengan anak murid sendiri. Kes yang berlaku di utara semenanjung ini hangat diperbualkan dalam kalangan guru-guru disekolah tersebut. Wartawan UPSIDaily mendapat berita ini daripada seorang sahabat yang juga menjalani latihan mengajar di negeri yang sama.

Ceritanya bermula apabila didalam satu mesyuarat salah seorang guru kanan sekolah tersebut menerjah guru praktikum UPSI ini dengan perkataan " gatal punya budak....dengan pelajar sendiri pun nak bercinta". Kecoh satu sekolah bercerita tentang hal tersebut dan berita ini tersebar luas ke sekolah-sekolah sekitar namun begitu pihak sekolah masih belum membuat laporan bertulis kepada pihak Fakuti guru tersebut. UPSIDaily juga difahamkan bahawa guru praktikum tersebut sudah terkenal dengan perangai gatalnya di UPSI.  

Tindakkan bercinta dengan murid sendiri ini adalah satu tindakan yang melanggar etika perguruan dan tidak boleh dimaafkan. Sebagai mahasiswa kita seharusnya menjaga tingkah laku ketika berada di sekolah kerana kita sedang membawa nama Universiti, jika baik perlakuan kita maka baiklah nama UPSI jika buruk perlakuan kita maka buruklah nama UPSI. 

Aduhai beginilah jadinya jika selalu ikutkan nafsu sampaikan tidak boleh membezakan baik dan buruk. 
-UPSIDaily


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...