Halaman

Khamis, 11 April 2013

TOLAK TANGAN ASING? APA KAITAN DENGAN MALAYSIA?

Salam Keamanan, Salam Perpaduan dan Salam 1 Malaysia
 
Mereka amanah kita
 
Demi Negara yang tercinta
Di curahkan bakti penuh setia
Demi Raja yang disanjung tinggi
Kesetiaan tak berbelah bagi
Kepada pemimpin kepada rakyat
Khidmat diberi penuh taat
Sama bekerja sama berusaha
Setia berkhidmat untuk semua
Rela berkorban apa saja
Agama bangsa tetap dijaga
Kami berikrar penuh setia
Untuk Agama Bangsa dan Negara
 
 
UPSIdaily terpanggil untuk up entry pada hari ini. Melihat scenario yang berlaku, Pilihanraya yang semakin hampir, dilihat diluar sana pelbagai maklumat mampu mempengaruhi persepsi masyarakat. Apa yang hendak dikongsikan ialah semangat cintakan Negara. Mungkin kita sebagai rakyat biasa tidak tahu agenda terselindung yang dimainkan oleh parti politik demi mendapatkan kuasa. Apa yang berlaku tidak akan terjadi dengan tiba-tiba, Pasti ada perancangan yang telah lama diatur.

Budi mesti dibalas
 
 
Malaysia merupakan sebuah Negara yang sangat unik. Yang sukar diterjemahkan dengan penulisan. Cukuplah menjadi kesimpulan kepada pemerhati seperti kita yang telah lama hidup di Malaysia ini. Apa yang menjadi persoalan sekarang, benarkan ada agenda campur tangan asing? Malaysia merupakan Negara yang bebas demokrasi tetapi janganlah diperjudikan nasib Negara yang bebas ini untuk tunduk kepada telunjuk kuasa tangan asing.
 
Semangat cintakan Negara seakan sudah semakin luntur, begitu juga dengan pembudayaan nilai-nilai murni yang diterapkan sejak dari kecil lagi. Bila mana berpengaruhnya nilai kebencian, pemberontakan, dan lain-lain.
 
UPSIdaily menyarankan supaya mahasiswa semua mengambil sedikit masa untuk menjadi pemikir kepada situasi sekarang, kaitan dengan apa yang telah berlaku. Nikmat yang ada tidak akan kekal lama jika tidak dijaga, dihargai dan difahami.
 
FOR
#BetterNation
WE UNITE TO PROTECT OUR COUNTRY
 
 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...