Halaman

Selasa, 21 Februari 2012

KEMPEN KEAMANAN UNTUK BUMI PALESTIN

Salam Keamanan...

      

Seluruh warga dan Mahasiswa/i Universiti Pendidikan Sultan Idris, UPSI diminta supaya menjayakan kempen PEACE FOR PALESTINE, Freedom and Justice for Palestine. Kempen ini bertujuan untuk menyampaikan mesej murni, meningkatkan kesedaran dan keprihatinan terutamanya dikalangan warga dan Mahasiswa/i UPSI. Sebagai rakyat Malaysia, perlu amik tahu dan peduli mengapa negara Palestin jadi sebegitu rupa. Semoga dengan pelancaran kempen Keamanan Untuk Bumi Palestin ini, dapat mengingati saudara kita yang ditindas di bumi Palestin, memberi keinsafan dan sama-sama mengambil ikhtibar atas kejadian yang menimpa rakyat Palestin. Bersyukurlah negara kita Malaysia masih mampu untuk mengekalkan keamanannya.

Kempen bermula pada 22 Februari 2012 bertempat di Sudut Pidato Bitarasiswa dan kolej-kolej kediaman. Antara aktiviti yang akan dijalankan ialah :

  1. Pidato Peace for Palestine
  2. Mengutip tandatangan 
  3. Membuat banner
  4. Mengutip derma
  5. Solat Hajat di setiap kolej kediaman
*tertakluk kepada perubahan

UPSIdaily difahamkan bahawa seluruh IPTA bersama-sama akan melancarkan kempen Peace for Palestine pada minggu ini.


Tell Me Why???

Apakah yang telah terjadi di Palestin?


Realiti kini bumi Palestin


Tangisan harapan si anak kecil

------------------UPSIdaily------------------

Rasulullah s.a.w bersabda :
"Sesungguhnya amal yang dicintai Allah adalah yang berterusan walaupun sedikit"

Semoga dengan sumbangan ikhlas yang diterima dapat membantu meringankan beban dan derita yang ditanggung oleh rakyat di bumi Palestin. Tiada apa yang mampu UPSIdaily katakan, dengan menyingkap sejarah tragedi yang berlaku di bumi Palestin, ia mampu memberi seribu keinsafan. Harapan kepada seluruh warga UPSI, sama-samalah mendoakan kesejahteraan rakyat Palestin. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...