Halaman

Jumaat, 2 Mac 2012

ASPIRASI KUDA UMNO?? OKBAI!!!

BEBASKAN MAHASISWA BERPARTISIPASI DALAM POLITIK!!!


SEIRING SENADA..SEHATI DAN SEJIWA..INILAH PERLU DISEMAIKAN...DALAM DIRIMU KAWAN... HAHAHA~

Apakah persamaan DUA VIDEO ni?

Emm..politik luar..Apakah kaitannya??


PRO-MAHASISWA

Tapi ini sangat berbeza..kenapakah? 

PRO-ASPIRASI UNIVERSITI

Lontaran yang sering ditomahkan kepada Penggerak Mahasiswa ASPIRASI seluruh IPTA adalah "ASPIRASI KUDA UMNO...TALI BARUT KERAJAAN". Apakah yang menyebabkan golongan Pro-Mahasiswa ini melabelkan Pro-ASPIRASI sampai cam tu sekali? Mungkin mereka tidak TERLIBAT LANGSUNG dengan parti politik luar...atau sebelum mereka diBAHAN semula..sebagai langkah berjaga-jaga, maka serang dulu Penggerak Mahasiswa ASPIRASI. Terbukti sudah siapa dalang-dalang disebalik gerakan Pro-Mahasiswa ini. 


Beza Pro-ASPIRASI dengan Pro-Mahasiswa
"Sape setuju angkat tangan macam saya~~"

----------------UPSIdaily------------------

Terima Kasih.....

UPSIdaily tahu kewujudan dua belah gerakan pelajar ini. Secara umumnya dikenali sebagai Pro-ASPIRASI yang mendukung varsiti universiti..selaras dengan visi dan misi universiti. Yang mana di dalam Universiti itu ada Mahasiswanya, pensyarahnya, staffnya, pekerja amnya. Pro-Mahasiswa pula? Dimanakah titik persamaan? Apa pun, kita masih ada nilai-nilai murni dan saling menghormati. Jalankan amanah yang diberikan..kebajikan dan sahsiah mahasiswa yang utama. Tidak semua dipertanggungjawabkan untuk menggalas tugas yang berat ini. Apabila sudah tergalas, berdepanlah dengan beban yang anda perlu pikul setelah itu yang anda inginkan. 

P/S : Belajar...Langkah masih panjang. UPSI adalah medan pertempuran kita untuk meneruskan perjuangan yang hakiki. Kebebasan untuk berpolitik, tapi janganlah gadaikan masa depan anda hanya kerana politik. Semua sahabat Mahasiswa adalah sama. Jangan wujudkan jurang yang terlalu besar. Jangan tanam sifat kebencian.

MAHASISWA SUDAH SEMAKIN BIJAK

1 ulasan:

iyaka berkata...

wah..bagus2...mengalir air mata baca..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...