Halaman

Khamis, 8 November 2012

SISWA/I #UPSI CERIA DAPAT KADS1M

Selasa lepas berlangsungnya program penyerahan KADS1M di dewan besar UPSI dan program-program sampingan bersama Dato Seri Utama Rais Yatim Menteri Mentor UPSI. Ramai siswa/i UPSI tidak melepaskan peluang menghadiri majlis penyerahan tersebut untuk menerima Baucer buku dan Kad Diskaun. 

Kelebihan-kelebihan ini diberikan kepada siswa/i seluruh Malaysia bagi memberi semangat dan kemudahan kepada semua siswa/i agar dapat menimba ilmu dengan lebih tenang. Wartawan UPSIDaily berada di tempat kejadian dan mendapati semua siswa/i hadir dengan wajah yang ceria. 

UPSIDaily mendapatkan pandangan daripada seorang siswi bernama Suhana dan beliau menyatakan " saya gembira kerana kerajaan ambil berat dengan masalah student, InsyaAllah saya akan guna kelebihan ini secara bermanfaat" Ujarnya.

Wartawan UPSIDaily juga mendapati rakan-rakan di FB mengucapkan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri Malaysia atas kelebihan yang diberi kepada siswa/i

Selain Itu wartawan UPSIDaily juga menemui YDP MPP UPSI  SaudaraFadlillah bagi mendapatkan pandangan dan beliau memberi ucapan terima kasih kepada Dato Seri Utama Rais Yatim kerana sudi hadir bermesra bersama siswa/i dan memberikan KADS1M. Beliau juga berharap agar semua siswa/i menggunakan kelebihan tersebut secara berkhemah.


Disamping itu Fadlillah juga sempat membawa Dato Seri Utama Rais Yatim menaiki motosikal bersama rombongan 50 buah motosikal siswa/i UPSI mengelilingi kampus baru UPSI. Selain itu Dato Seri juga menyumbangkan 10 buah komputer dan 20 buah komputer riba kepada siswa/i.



Majlis semalam juga menobatkan Saudara Muzakkir Afiq Bin Musa sebagai pemenang anugerah Kecemerlangan Keseluruhan (KHAS) Dato Seri Utama Rais Yatim.

Penyampaian oleh Dato Seri

UPSIDaily berharap pihak kerajaan meneruskan bantuan-bantuan kepada siswa/i agar dapat meringankan bebanan dalam mengharungi perjuangan ilmu. -UPSIDaily




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...