Halaman

ASPIRASI MAHASISWA

Selasa, 27 November 2012

YDP UPSI KUAT POLITIK! THANKS LMP YANG CONCERN.

Hye semua, Salam Mahasiswa. (STUDENT POWER!!!)

Apa cite ni? POLITIK! SEMUA SALAH UMNO!

(y)..hehehehe.

UPSIdaily rasa kelakar melihat ketidak matangan yang ditunjukkan oleh LMP UPSI ini. Macam sik ada isu matang yang boleh dibincangkan. Tapi takpe, memang level mereka suka main isu Bang Ang. Setelah apa yang mereka mimpikan menjadi kenyataan, kini mereka merasakan mimpi tersebut seperti mimpi ngeri. 

6 tuntutan Kebebasan Akademik oleh ProMahasiswa

[Seksyen 15, Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 itu telah dipinda bagi membenarkan pelajar mendaftar sebagai ahli dalam parti politik.
Namun begitu, pindaan yang dikemukakan itu tidak membenarkan pelajar yang mempunyai jawatan dalam parti politik daripada bertanding dalam pemilihan serta memegang sebarang jawatan dalam pertubuhan/ organisasi pelajar di kampus.]

Dah daftar ahli parti politik tak kawan2? Jom la...kan dah boleh tu. LMP atau ProMahasiswa UPSI ini harus sedar diri, matang dalam berfikir, peka dengan perubahan ("Kita Mahukan Perubahan!!!"Ermm...) Nasihat ni, jangan degil tau.

AUKU telah dipinda atas desakan yang dilakukan oleh ProMahasiswa sendiri. Adakah dengan realiti mimpi indah ini mengundang bala besar kepada ProMahasiswa terutamanya di UPSI? Ye lah, kan dah terserlah dengan megahnya Mahasiswa kini bangkit menyokong kepimpinan pentadbiran kerajaan sekarang dan bersatu untuk  mengorak langkah demi masa depan. Kepada yang tidak sokong, "Ada aku kisah?" *Kaki dan tangan ke atas*

Kenapa perlu bulat muka YDP UPSI dengan bendera UMNO je? Salah ke? UPSIdaily tidak mahu buka cerita lama. Acaner kalian petakan je semua muka, kepala yang hadir sama dalam majlis tu. Tunjukan kepada dunia bahawasanya kini pemimpin mahasiswa sudah bijak untuk memilih kepimpinan yang mana mampu menjamin masa depan negara. UPSIdaily kadang-kadang malas nak layan cite2 x berapa nak cerdik yang dipetik oleh LMP ni, tapi ye lah, "Marah bukan kebencian...tapi tanda SAYANG!!!" Sayang LMP, nakal Eh! Secara rasionalnya, ini bukan isu yang perlu diperbesarkan pun. Hakikat ini yang diminta maka kena lah terima.

Mahasiswa yang menghadiri Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 di PWTC ini adalah antara mereka yang "terpilih". Terpulanglah kepada mereka ini untuk menerima, membuat andaian atau seumpamanya. Tiada sekatan untuk berfikir atau mengkritik. Yang bising-bising ni pergi ke tak? Dan kalau pergi, semasa sesi soal jawab bersama menteri, berapa soalan yang kalian tanya? Kalau rasa dipergunakan, anda je lah yang rasa begitu..sedangkan yang lain tak rasa seperti itu.

Tu lah! ada peluang xnak pergi! konon politik!

Kalau dulu ye lah, main bulat2 muka sebab degil ni tak dengar nasihat. Tu sebelum AUKU dipinda. Sekarang dah besarkan, macam2 minta..OK, bagi lah IZIN., jangan jeles dengan orang lain. Biarkan mereka nak buat seperti apa yang kita dah buat juga. Kalau kita mampu tunjukan yang terbaik dan kita tak pernah langsung buat, so ok lah nak bagi nasihat, teguran.. Tapi apa yang berlaku sekarang adalah hasil usaha kuat ProMahasiswa. *TerimaKasih=)

"PROVOKASI DICETUSKAN DISEBABKAN SIFAT HASAD DENGKI"

Dah, malas nak taip panjang2..(panjang weyh). UPSIdaily dah la masih lagi dalam mood sedih sebab Malaysia tewas kepada Singapura dalam perlawanan bola. Tetapi tidak apa..tiada rezeki., adat bertanding ada menang dan kalah.


Selamanya...selamanya...selamanya Harimau Malaya...

Selamanya...selamanya...selamanya 
UMNO Malaysia...*gittueww.....;)


ENTRY INI BUKAN AJAK BERPOLITIK TETAPI NAK TUNJUK BAGAIMANA REFLEKSI BERLAKU APABILA KITA MELIHAT CERMIN, APABILA KITA ASYIK MENUNDING JARI KEPADA ORANG, APABILA KITA RASA KITALAH YANG BETUL SENTIASA, APABILA...APABILA...APABILA...

In conclusion...serius kelakar weyh!
[JANGAN MULAKAN!]
---------------------------------------------------------------------------------------

Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 ini dihadiri oleh Kelab UMNO Luar Negara dan barisan mahasiswa IPT dalam negara. KULN terdiri daripada mahasiswa yang berjaya melanjutkan pelajaran diluar negara. Pengisian sepanjang program ini sebenarnya membawa banyak kesan yang positif dan membuka luas pemikiran mahasiswa untuk berfikir dengan lebih rasional dan matang. Kepada yang pergi, mana yang baik itu ambil, yang tak baik itu tinggalkan dan mana yang perlu pertimbangan, fikir-fikirkanlah.

Walau apapun, diberi kebebasan berpolitik jadi mahasiswa mestilah dimanfaatkan dengan sebaiknya. 

1) Jangan jadikan perbezaan ideologi sebagai platform untuk mewujudkan jurang keharmonian.
2) Apabila sudah berpolitik, jadilah mahasiswa yang jauh lebih bijak untuk berfikir.
3) Gunakan hak berfikir sebelum hak untuk bersuara.
4) Belajar dan terus belajar itu yang paling utama

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...