Halaman

Khamis, 3 Januari 2013

REBAT TELEFON RM 200 SIAPA CEPAT DIA DAPAT

Semalam jemaah menteri telah mempersetujui bahawa tiada had harga maksimum bagi pemberian rebat RM 200 pembelian smartphone. Sebelum ini SKMM menetapkan hanya telefon yang harga RM500 kebawah sahaja yang layak menggunakan rebat, hal ini mendapat respon daripada Jemaah Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan. 

Presiden jemaah YDP MPPK menyuarakan suara belia untuk tidak menetapkan telefon berharga RM 500 kebawah sebagai syarat penerimaan rebat dan memohon tiada konsep siapa cepat dia dapat dalam pemberian rebat. Hasilnya kerajaan bersetuju untuk membuka kepada semua jenis telefon dan tiada had harga maksimum tetapi masih menggunakan konsep siapa cepat dia dapat.

Pendaftaran untuk mendapatkan rebat dibuka pada 1 januari 2013 lagi dan menggunakan konsep siapa cepat dia dapat. Walaupun tidak semua belia dapat menikmati kemudahan rebat ini pihak kerajaan sudi mendengar suara anak muda. Namun apa yang dikesalkan capaian laman sesawang untuk pendaftaran tersebut sangat lemah dan sukar dicapai oleh pengguna.

 UPSIDaily berharap supaya pemberian rebat komunikasi dinikmati semua belia tanpa menggunakan konsep siapa cepat dia dapat. Semua belia dinegara ini perlu diiktiraf dan menikmati kemudahan tanpa ada sebarang syarat kerana belia juga rakyat Malaysia.

Terima kasih kepada Jemaah MPPK 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...