Halaman

Isnin, 9 Januari 2012

3 SEMESTER : UPSI SEPI TANPA ADAM ADLI



Akhirnya, Panel Perbicaraan Tatatertib UPSI sebulat suara memutuskan bahawa Adam Adli digantung pengajian selama 3 semester. Hukuman yang dijatuhkan ke atas beliau berdasarkan Akta 3 AUKU : 1) Menjatuhkan nama universiti 2) Mengganggu keamanan


#Pihak Berkuasa Tatatertib telah mensabitkan kesalahan pelajar di bawah KAEDAH 3 (a) (i) dan (ii), BAHAGIAN II, TATATERTIB AM, KAEDAH-KAEDAH UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS ( TATATERTIB PELAJAR-PELAJAR) 1999

Kenyataan dipetik dari myStarOnline

Senarai nama panel yang terlibat dalam perbicaraan :
1) Naib Canselor
    Prof Dr. Zakaria Bin Kasa (Pengerusi)
2) Dato Pendaftar
    Dato Rusley Bin Taib ( Timb. Pengerusi)
3) Dekan FPTV
    Prof. Dr. Ramlee Bin Mustapha
4) Dekan FBK
    Prof. Dr. Hj. Nor Azmi Mostafa
5) Penyandang Kerusi Tun Ghafar Baba
    Dr Zainal Kling
6) Wakil Keselamatan 1
    En Zulkarnain En Mohd Arman
7) Wakil Keselamatan 2
    En Mohd Arman
8) En Ahmad Janatul Firdaus Bin Datuk Dzulkarnain
9) Che Farihan Che Man

-------------UPSIdaily------------


Keputusan yang telah dilakukan oleh panel tatatertib perbicaraan universiti setelah melakukan pertimbangan pasti ada kewajarannya. Banyak berpendapat bahawa Adam Adli akan dibuang universiti dan ada juga yang mendoakan semoga Adam Adli dibebaskan dari segala pertuduhan. 

Walau bagaimanapun, keputusan telah dibuat. Kita lihat dari pandangan positif, Adam Adli merupakan mahasiswa UPSI dan bakal dilahirkan sebagai seorang pendidik. Keputusan hari ini adalah gambaran pada masa hadapan. Semoga Adam adli mengambil ikhtibar daripada apa yang telah berlaku. Menerima segala pandangan, nasihat dan kecaman dengan positif dan berfikirlah. 



Kemenangan sebenar perjuangan MAHASISWA 

Kemungkinann  UPSI tidak mahu Anak Kandung Suluh Budiman ini hanyut tanpa masa depan walau pelbagai insiden yang beliau lakukan terhadap UPSI dan kesannya kepada mahasiswa UPSI yang lain.


..................Persoalan yang terlintas di UPSIdaily....................

Bagaimana dengan nama dan imej UPSI?Apakah yang akan dilakukan oleh Adam Adli selepas ini? Adakah penggantungan pengajian selama 3 semester ini memberi peluang dan ruang untuk aktif terhadap politik kerana AUKU tidak tertakluk kepadanya? Apakah kesan yang lebih besar lagi terhadap mahasiswa selepas ini? Adakah aktivis-aktivis pelajar akan terus bangkit dengan perjuangan mereka? Siapakah Adam Adli selepas 3 semester nanti?


P/S : Wahai sahabat Mahasiswa UPSI terutamanya, jadilah seseorang yang berfikiran matang, bijak menilai dan membuat keputusan, berfikiran jauh..jauh kehadapan terhadap kesan dan akibat. Pendidik pencorak masa hadapan.








   



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...