Halaman

Ahad, 8 Januari 2012

UPSIkini laman fitnah???


Kenyataan yang dikeluarkan oleh laman web upsikini dikatakan satu menyebaran fitnah yang cuba dilakukan untuk menjatuhkan kredibiliti pengetua kolej kediaman sepertimana yang dilaporkan baru-baru ini.


Setiausaha Agung MPP UPSI 

Pengetua kolej dikatakan telah memberi arahan supaya solat hajat yang dirancang tidak dapat diteruskan? Seperti yang UPSIdaily sedia maklum...Solat Hajat yang dirancang tetap diteruskan dan pengetua yang disabitkan ini mengatakan beliau tidak mengeluarkan sebarang arahan menghalang bacaan Qunut Nazilah dan ini satu fitnah yang cuba disebarkan.


Makluman yang diterima, berlaku percanggahan terhadap apa yang terjadi dengan mesej yang disampaikan oleh Kami Sokong Mahasiswa Pendidik ini. Solat Hajat yang dirancang tetap diteruskan tetapi ianya diimamkan oleh seorang ustaz felo kolej kediaman dan bukan imam luar yang telah dibawa masuk. Difahamkan bahawa Qunut Nazilah hanya terlupa dibaca oleh imam tersebut tetapi bukan arahan yang dikeluarkan oleh pengetua untuk membatalkannya. Ini yang menimbulkan ketidakpuasan hati dikalangan mereka yang telah merencana program tersebut. 


Persoalan... Apakah tujuan sebenar Solat Hajat dan Qunut Nazilah ini dijalankan? Kenapa mesti menjemput imam luar tanpa pengetahuan pihak pentadbiran kolej? Kenapa ia menimbulkan kemarahan yang amat sangat kepada Kami Sokong Mahasiswa Pendidik dan upsikini? Info...Sebarang aktiviti yang ingin dijalankan perlu dimaklumkan terlebih dahulu kepada pihak pengurusan kolej / pengetua kerana ia merupakan satu prosedur. 

---------------------------------------------------------------------
Ketenteraman warga kolej kediaman menjadi tanggungjawab pengetua kolej kediaman. Hormatilah prosedur yang telah ditetapkan dan jauhi sebarang niat/agenda yang kurang jelas.

Nasihat UPSIdaily kepada sahabat-sahabat UPSI sekalian
1) Elak salah faham
2) Henti menyebarkan fitnah
3) Ketelusan dalam menjalankan sebarang kegiatan



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...