Halaman

Selasa, 10 Januari 2012

Baucar Buku 1 Malaysia KPT

Terima kasih diucapkan atas pemberian Baucar Buku 1 Malaysia. Tahniah kepada semua mahasiswa dan semoga dengan pemberian Baucar ini dapat dimanfaatkan dengan sebaiknya.




Tatacara Penggunaan Baucar Buku 1 Malaysia
  1. Baucer akan dicetak oleh Percetakan Nasional Malaysia Berhad (PNMB) dan seterusnya mengedarkan kepada semua agensi/institusi.
  2. Bucar ini adalah untuk pembelian buku - buku akademik. jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing.
  3. Pelajar boleh menggunakan baucar ini di mana-mana kedai buku yang menyertai pelaksanaan inisiatif ini. Pelajar perlu menunjukkan kad pengenalan ketika menggunakan baucar ini.
  4. Sekiranya amaun belian adalah kurang daripada RM200, pelajar dibenarkan membeli peralatan pembelajaran seperti buku catatan dan alat tulis. Baki baucar yang tidak habis digunakan dianggap luput dan tidak boleh dituntut.
  5. Jika amaun yang dibeli melebihi RM200, pelajar perlu membayar sendiri dan tidak boleh membuat tuntutan tambahan kepada Kerajaan.
  6. Baucar buku yang diterima tidak boleh ditukarkan dalam bentuk wang tunai.
  7. Tempoh sah laku baucar adalah selama 3 bulan sahaja.
  8. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh Kedai Buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012.
.................................UPSdaily............................


Baucar Buku 1 Malaysia KPT

Perhatian kepada semua Mahasiswa UPSI, Pemberian Baucar Buku 1 Malaysia (BB1M) kepada yang layak mula diedarkan pada 10 Januari 2012. Semua pelajar yang layak boleh mendapatkan BB1M di pusat pengedaran seperti berikut : -


Perkara-perkara yang perlu dibuat semasa mengambil BB1M :-
  1. Membawa kad pengenalan semasa mengambil BB1M
  2. Memastikan anda mendapat 4 keping BB1M yang bernilai RM50 setiap satu
  3. Memastikan setiap BB1M mempunyai cop Universiti dibelakangnya
  4. Tidak boleh mewakilkan orang lain mengambil BB1M
  5. Mnegisi nama dan nombor kad pengenalan di baucar tersebut

Bagi pelajar yang tinggal di kolej kediaman, Baucar Buku 1 Malaysia boleh dituntut di kolej kediaman masing-masing. Bagi mereka yang telah pulang mohon untuk mengambil baucar tersebut semasa pendaftaran kolej semester hadapan. Sebarang kehilangan baucar menjadi tanggungjawab pelajar dan tidak akan diganti.

Untuk maklumat lanjut, Mahasiswa boleh merujuk Portal Rasmi UPSI dan  Portal Rasmi KPT 












Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...