Halaman

Jumaat, 14 September 2012

KUO : NASI GORENG KOSONG MAHAL GILA

Apalah nasib penghuni-penghuni Kolej Ungku Omar UPSI, belum pun selesai lagi masalah ketiadaan capaian internet WIFI di kolej hari ini UPSIdaily mendapat aduan lagi. Kali ini  pengadu  memaklumkan pada wartawan UPSIdaily bahawa dia terkejut dengan harga nasi goreng yang agak mahal. 

Pengadu menyatakan harga nasi goreng kosong tanpa sup itu beharga RM 3.20 tidak termasuk lauk. UPSIdaily mendapatkan gambar nasi goreng tersebut daripada pengadu dan terbukti kuantitinya terlalu sedikit serta tidak berbaloi dengan harga yang dikenakan. 


UPSIdaily ingin memohon pada sesiapa yang terkena nasib yang sama seperti pengadu agar  melaporkan perkara ini kepada pihak Pengetua dan HEP UPSI.

Sebagai mahasiswa/i yang bijak kita harus menggunakan kuasa sebagai seorang pengguna supaya pengusaha kafe tidak menaikkan harga makanan. Sepatutnya kenaikan harga makanan ini tidak berlaku keraja harga siling bagi setiap makanan telah ditetapkan oleh pihak HEP UPSI serta wajib ditampal oleh pengusaha. UPSIdaily akan cuba mendapatkan harga siling tersebut bagi mengelakkan siswa/i tertipu dengan pengusaha kafe. Mari sahabat-sahabat kita Gunakan Kuasa Pengguna, Boikot Kedai Yang Mahal.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...