Halaman

Isnin, 3 September 2012

PENAFIAN UPSI JADIKAN KUO LAMA MARKAS "PR KECIK"

Bagi pembaca yang mengikuti penulisan kami, pagi tadi UPSIdaily mengeluarkan entry  bertajuk "UPSI JADIKAN KUO LAMA MARKAS PR KECIK". Pada jam 4.00 petang tadi UPSIdaily menerima satu email dari pegawai UPSI tentang penafian perkara tersebut.


Dalam email beliau menyatakan :
Salam blogger UPSIdaily.....Mohon pencerahan.

Berhubung post yang mana dimaklumkan,  UPSI jadi markas PR kecik adalah sama sekali tidak benar. Rujuk entry berikut. http://dailyupsi.blogspot.com/2012/09/upsi-jadikan-kuo-lama-markas-pr-kecik.html?m=1

Saya sebagai pegawai yang berkhidmat dalam pentadbiran UPSI sama sekali menyangkal dakwaan ini, tambahan lagi apabila dikaitkan bahawa gerakan ProMahasiswa ini adalah dipayungi pentadbiran UPSI. Kami tidak bertanggungjawab atas tindakan segelintir pelajar yang ada agenda tersembunyi dan sebagainya. Apa yang dapat saya katakan, kami pihak pentadbiran UPSI terbuka menerima sebarang aduan dan siasatan akan dijalankan.

Secara peribadi, apa yang saya dapat pastikan, pihak universiti telah sebaik mungkin untuk memastikan UPSI berada di dalam keadaan yang selesa dan aman kerana kita baru sahaja menerima pelajar-pelajar baru. ". 

UPSIdaily menerima penafian ini dan yakin bahawa pihak UPSI bersih dari pengaruh Pakatan Rakyat , jika ada pun hanyalah bersifat individu. 

Dengan penafian ini UPSIdaily membuat kesimpulan gerakkan MP dan LMP di bangunan KUO Ulu Bernam sudah lama bertapak, mungkin sejak 2 atau 3 tahun yang lalu. Berdasarkan pemerhatian wartawan kami sejarah ideologi dan konflik yang berlaku dalam pimpinan Presiden KUO tahun 2009 hingga 2011 adalah berpihak kepada pembangkang. 

Namun kini Kolej Ungku Omar telah berpindah ke Kampus baru di Proton City dan menyebabkan bangunan KUO lama kini kosong dan hanya dihuni oleh pegawai serta pelajar praktikum. Tetapi tidak mustahil sekiranya bangunan KUO lama dijadikan markas MP berikutan tempatnya yang strategik, jauh dari siswa/i yang lain dan mudah melaksanakan perancangan. UPSIdaily akan terus menyiasat hal ini. 

Esok pembongkaran kegiatan Mat Senyum Kambing di UPSI.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...