Halaman

Ahad, 29 April 2012

AMAN KAMPUS UPSI; HARI PERTAMA DILUAR JANGKA

Salam ASPIRASI Mahasiswa.
SELAMAT DATANG SAHABAT AMAN KAMPUS!!!

 

Aman Kampus anjuran alumni ASPIRASI telah tiba di UPSI bagi menamatkan Jelajah Aman Kampus Fasa 2 bermula 28hb - 29hb April 2012. Kehadiran Delegasi Aman kampus disambut dengan meriahnya oleh ASPIRASI Mahasiswa UPSI iaitu sebanyak 15 biji kereta dan 10 biji motorsikal mengiringi konvoi bermula dari tol Tg Malim. Aman Kampus menjelajah Tg Malim dari mendekati masyarakatnya dan juga mahasiswa di kolej kediaman. Hari pertama Aman Kampus di UPSI mendapat sambutan yang amat menggalakkan kerana gelombang keAMANan KAMPUS telah sampai ke UPSI jua akhirnya.


Tol Tg Malim, Delegasi Aman Kampus menuju UPSI

SISWA PRIHATIN
Setibanya di Tg Malim pada pukul 2.30 petang, destinasi Aman Kampus yang pertama ialah menuju ke Kg Cabang Lima untuk menjalankan Siswa Prihatin. Tanpa penat, semangat yang ikhlas dengan matlamat yang satu, objektif murni yang hendak dicapai harus diutamakan.

Makcik Kalsum bt Abdullah (berbaju putih) berusia 90 tahun, ibu tunggal yang tinggal berseorangan masih sihat tubuh badan tetapi mengalami masalah pendengaran dan penglihatan. 

Makcik Salmah membela 5 orang cucu dan 3 dari mereka masih bersekolah. Ibu kepada cucu-cucunya telah melarikan diri meninggalkan suami dan anak-anak. Dengan pendapatan yang kecil untuk menampung anak yang ramai disamping membela ibu yang telah uzur.


Uncle Ah San tinggal bersendirian bersama 2 ekor anjing belaannya. Beliau tidak pernah mendirikan rumah tangga dan tinggal di sebuah pondok usang tanpa bekalan elektrik. Kehadiran Aman Kampus membawa sinar dirinya dihargai dan diingati. Tidak terpinggir, mahasiswa mendekati..mahasiswa menjiwai.

INFO SISWA
Selepas melawat 3 buah rumah di Kg Cabang Lima, Aman Kampus meneruskan pengisian berikutnya; Info Siswa yang dijalankan disekitar Pekan Tg Malim. Tujuan Info Siswa ini ialah untuk mendekati masyarakat dan sebagai agen untuk menjalankan soal selidik tentang masalah yang dihadapi, cadangan untuk menjadikan Malaysia lebih maju disamping beramah mesra dengan pengunjung.

Peserta Aman Kampus berkumpul untuk taklimat ringkas

Soal selidik dijalankan termasuk meraka yang bertugas

SISWA TAQWA
Selepas solat maghrib, Aman Kampus mengadakan bacaan yassin di Surau Al Falah untuk Allahyarhamah Fatimah Mina Bt Md Juferi. Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang yang beriman. [KLIK]

PENTAS ANAK MUDA
PTPTN : DIPLOMASI vs DEMONSTRASI

Barisan ahli panel yang hebat dan moderator terkenal RTM1 saudara Shamsul Salleh

Mahasiswa  UPSI yang sama memeriahkan Pentas Anak Muda.

AMARAN!!! Yuyu Luna...fikiran tu kene kehadapan sikit. Jangan asyik makan gula-gula.

Petikan untuk renungan...

Terima kasih kepada tetamu jemputan Dr. Sayed Sofian bin Sayed Salim, pengetua Kolej Aminuddin Baki, Saudara Shahar, Presiden Alumni ASPIRASI, Felo KZ, barisan YDP kolej dan tetamu-tetamu yang hadir. Program Pentas Anak Muda yang berlangsung di Dewan KZ berakhir jam 11.15 malam. Mendapat respon yang positif dan soalan yang diajukan memang terbaik untuk dibincangkan bersama. Peserta Aman Kampus pulang ke KHAR untuk menginap disana.

-------------------UPSIdaily-------------------
Program AMAN KAMPUS ini lagi berfaedah dari join BERSIH. Anda nilailah sendiri. 

MAHASISWA BERSATU MEMARTABADKAN GELARAN MAHASISWA SEDANGKAN SEGELINTIR SEWENANGNYA MENCEMARKAN

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...