Halaman

Selasa, 28 Ogos 2012

Hanya 25 % Bersetuju PTPTN Dimansuhkan

UPSIdaily ingin mengulas sedikit berkaitan isu pemansuhan PTPTN yang menjadi isu panas negara sebelum ini. Daripada undian yang telah dilakukan di Blog UPSIdaily ini kita dapat lihat hanya 25% sahaja yang bersetuju PTPTN dimansuhkan, manakala yang tidak bersetuju PTPTN dimansuhkan ialah sebanyak 29% dan selebihnya 44% memilih PTPTN perlu ditambah baik

Penambahbaikan sistem pembayaran PTPTN ini telah lama dilaksanakan oleh pihak PTPTN melalui media elektronik dan media sosial, namun begitu jumlah kutipan bayaran balik PTPTN masih lagi kurang memuaskan pihak PTPTN. 

UPSIdaily berpandangan apa yang dimaksudkan dengan TAMBAH BAIK ini ialah dengan menghapuskan caj 1% terhadap pembayaran semula PTPTN dan pasti ramai peminjam akan membayar semua pinjaman tersebut.

Debat PTPTN anjuran Sinar Harian sebelum ini, Rafizi Ramli ketua strategik PKR yang mencadangkan agar PTPTN ini dimansuhkan ternyata tidak mendapat sokongan daripada Rakyat Malaysia. Sebaliknya cadangan menambah baik sistem pembayaran dengan menghapuskan caj 1% yang dicadangkan oleh YB Khairi Jamaludin itu lebih mendapat sokongan rakyat. 

Usah lupa diri, mari kita fikirkan tentang masa depan pembiayaan pendidikan adik-adik dan anak kita Pilihlah untuk membayar PTPTN.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...