Halaman

Khamis, 30 Ogos 2012

"Jangan Pertikai RSK Jadi Kuli" Zafri Pengarah MSK

UPSIdaily malam tadi menerima satu email daripada Zafri, Pengarah Minggu Suai Kenal yang ingin menjawab isu berkaitan isu pertikaian Azlan Farhan tentang pembayaran baju korporat dan elaun. Azlan menyatakan "dengarnya RSK kali ni, Sekretariat  dapat baju tapi kena bayar.....hurmmm RSK ni xsama mcm MSK kan...SekretariatMSK dapat baju korporat, elaun dl......... " ujarnya.


UPSIdaily yang menerima email daripada saudara Zafri menegaskan bahawa beliau dan rakan-rakan RSK kali ini tidak kisah jika dianggap sebagai kuli kerana beliau sudah menganggap sahabat-sahabat RSK ini sebagai sebahagian daripada keluarganya, jatuh bangun MSK kali ini adalah bergantung kepada RSK. Beliau juga menjelaskan istilah MSK adalah Minggu Suai Kenal dan RSK adalah Rakan Suai Kenal ataupun sebelum ini dikenali sebagai Sekretariat, hanya nama yang berubah tetapi objektifnya tetap sama. "jangan pertikai RSK jadi kuli " ujarnya

Dalam isu pembelian baju korporat dan elaun beliau tidak memaksa semua RSK untuk membayar atau membeli baju tersebut serta RSK tidak mengharapkan elaun kerana apa yang ingin ditekankan adalah sikap kesukarelaan dari dalam diri RSK membantu tanpa mengharapkan upah.  

Jika kita kembali ke era pimpinan MPP yang terdahulu sememangnya sekretariat MSK ini tiada peruntukkan untuk mendapat baju Korporat secara percuma kerana peruntukkan digunakan sebaik mungkin untuk adik-adik yang baru masuk bukan untuk membelikan pakaian baru kepada sukarelawan.

Sekretariat MSK sebelum ini yang mempunyai sifat kesukarelaan yang tinggi langsung tidak pernah mempersoalkan tentang elaun dan baju korporat. Sifat kesukarelaan ini amat penting diterapkan agar dapat berbakti dengan lebih ikhlas setelah bergelar guru.

UPSIdaily ingin mengucapkan syabas kepada Pengarah MSK dan semua RSK yang terlibat kerana meneruskan legasi kesukarelaan dalam membantu pihak Universiti menguruskan kemasukan pelajar-pelajar baru. Sikap kesukarelaan inilah yang akan membantu anda menjadi seorang yang lebih IKHLAS dan EHSAN dan jangan runsing kerana ALLAH akan membalas setiap kebaikan yang kamu lakukan.

Buat Azlan Farhan : kenapa tak join MSK, sebab tak dapat baju free ke ? hehehehhehe
Buat Sahabat RSK : biarlah jadi kuli, pahala bukan Azlan Farhan yang bagi..hehehhe


_All da best RSK 2012_



1 ulasan:

iyaka berkata...

Pro M anak emas pakatan rakyat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...