Halaman

Rabu, 29 Ogos 2012

Kad Diskaun Berkuatkuasa 1 September 2012

Pelaksanaan kad diskaun siswa yang diluluskan oleh Kementierian Perdagangan Dalam Negeri menjadi bukti bahawa Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan MPPK masih lagi mempunyai suara yang kuat dalam menyuarakan isu-isu semasa dan hal-hal kebajikan siswa/i di kampus. 

UPSIdaily semalam sempat menghubungi Jurucakap MPPK Wan Ahmad Hazman(Presiden MPPUTM) bertanyakan pandangan dan beliau menyatakan harapan semoga kad diskaun siswa ini akan memberi manfaat kepada semua siswa/i di Malaysia. 

Menteri Perdangan Dalam Negeri semalam dimengumumkan kad diskaun  siswa akan berkuatkuasa bermula 1 September 2012. UPSIdaily semalam juga sempat menghubungi salah seorang siswa dari Kursus Pendidikan Bahasa Melayu UPSI dan beliau menyatakan




"saya berasa sangat gembira pihak kerajaan dapat meringankan beban kami dengan menyediakan kad diskaun siswa 1 Malaysia" ujarnya, "terima kasihlah kepada yang memperjuangkan kad diskaun ni" ujarnya lagi.

UPSIdaily memandang kelebihan yang diberikan oleh pihak kerajaan ini bukanlah sebagai alat untuk mahasiswa/i boros berbelanja tetapi sebaliknya mahasiswa/i harus bijak dalam menggunakan kad diskaun ini untuk tujuan pembelajaran dan tidak disalahgunakan. 

*untunglah kita dapat kad diskaun hehehe..terima kasih pejuang-pejuang MPPK*

Apa yang diperjuangkan oleh Pro Mahasiswa??? Sehingga kini hanya retorik janji tinggal janji,kebebasan akademik hanya laungan politik, kebajikan terabai.



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...