Halaman

Isnin, 27 Ogos 2012

Hina Ilmuan Itu Makanan MEREKA

Sebuah artikel daripada sebuah blog menceritakan penghinaan terhadap Ustaz Fathul Bari seorang Ilmuan muda Islam Malaysia yang sedang meningkat naik dengan ketokohannya. Beliau yang lantang bersuara membidas tindakan-tindakan pembangkang  kini menjadi mangsa seorang mahasiswa pro PAS, siswa tersebut yang mengatakan bahawa gambar Ustaz Fathul akan dijadikan alat untuk menghalau hantu dalam Gudang ini dilihat seolah-olah memperlekehkan ketokohan dan ketinggian ilmu yang dimiliki oleh Ustaz fathul. 

Bagi UPSIdaily penghinaan demi penghinaan yang dilakukan oleh mahasiswa pro PAS kepada pemimpin-pemimpin negara kini sudah menjadi perkara biasa bagi mereka seolah-olah menghina orang lain itu adalah dihalalkan disisi syarak dan makanan yang wajib bagi mereka. Dek kerana tidak sehaluan ideologi mereka semakin tertipu dengan hasutan syaitan dalam diri untuk menghina orang lain. 

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya "sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Alah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat "

hadith Riwayat Ahmad dan Tarmizi

Huraiannya : memperli, memperolok-olok, mengejek, menghina, memperleceh, memperlekeh, memanggil dengan gelaran yang memalukan, menyatakan kekurangan orang secara terang-terangan dan sebagainya adalah perbuatan yang sangat dilarang oleh Allah.
sesiapa yang mencaci orang lain sebenarnya dia mencaci dirinya sendiri, sebaiknya selaku umat islam kita hendaklah hidup saling hormat menghormati, bantu membantu. justeru apabila mendengar celaan, kita sepatutnya bertindak melakukan sesuatu dosa yang mengaibkan kerana kemungkinan orang itu telah bertaubat dan taubatnya diterima oleh Allah. Sesungguhnya sesiapa yang brbuat demikian ganjarannya adalah amat besar diakhirat kelak.

Mahasiswa yang menghina Ustaz Fathul ini adalah seorang Bakal Guru yang sedang melaksanakan latihan mengajar di salah sebuah sekolah negeri Kelantan. Jika dilihat pada susuk tubuh dan dahi jendolnya itu nampak seperti seorang pengusaha bas catar di salah sebuah IPTA. Kalau guru yang begini anda sudah pasti tahu apa hasil  anak muridnya. Tidak hairanlah sekarang semakin ramai anak murid yang  berani menghina guru akibat ajaran sesat dari siswa/i yang suka menghina orang lain.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...