Halaman

Selasa, 16 Oktober 2012

PANAS!!!! #PRO MAHASISWA CARI GADUH

Tanjong Malim, 16 Oktober - Universiti Pendidikkan Sultan Idris digemparkan dengan banner provokasi dari pihak Mahasiswa Pendidik kepada pihak We love UPSI. Banner tersebut digantung di pintu timur UPSI bertujuan melaga-lagakan pihak We Love UPSI selepas terbentuknya kabinet MPPUPSI. Pegawai keselamatan UPSI yang kebetulan lalu di pintu timur semasa membuat pemantauan bertindak  menanggalkan banner tersebut. 

Tindakan Tidak Bertanggungjawab Mahasiswa Pendidik(Pro Mahasiswa) Merosakkan Imej Institusi ini


Mohd Fadlillah Mukhtahar selaku Yang DiPertua selepas dilantik hari ini menghantar email kepada UPSIDaily menyatakan rasa terkilan apabila ada pihak yang melakukan provokasi jahat ini. 
Dalam email beliau menyatakan;
"Saya amat terkilan dengan banner yang saya mengganggap itu sebagai provokasi untuk memecahbelakan We Love UPSI dan menabur rasa benci rakan Mahasiswa Pendidik kepada saya.Saya percaya ini adalah satu tindakan musuh yang tidak senang dengan kemenangan We Love UPSI amnya dan saya khasnya.Saya berharap pihak yang terbabit janganlah terlalu angkuh menggunakan politik kotor sebagai ingin melaga-lagakan kami. Saya berharap si pelaku tersebut mendapat hidayah dan memohon keampunan segara,dan saya sedia memaafkannya. Saya sekeras-kerasnya menafikan ianya dilakukan oleh pihak We LOVE UPSI dan saya yakin ini hanyalah provokasi yang dilakukan oleh mereka yang tidak senang dengan kesepakatan daripada We LOVE UPSI " Ujar Fadlillah.

Petang tadi Fadlillah mengambil tindakan pantas dengan melaporkan perkara ini kepada pihak Polis dan siasatan berhubung kes ini sedang dijalankan. MPP UPSI sebelum ini yang menghadapi kemelut pemilihan jawatan dalam MPP telah pun mendapat kata sepakat dalam pembentukan kabinet, kini tiba masanya untuk melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin.-UPSIDaily



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...