Halaman

Selasa, 4 September 2012

KEBIADABAN MELAMPAU, UNDANG KEMARAHAN RAKYAT

Hari Kemerdekaan baru sahaja berlalu tetapi kehangatan isu kebiadaban penyokong-penyokong PR dalam himpunan Janji Demokrasi masih belum reda. Kebiadapan tindakan memijak gambar Perdana Menteri Malaysia dan isteri  itu disifatkan seperti hilang budaya kesantunan dalam diri-puak-puak tersebut. 

Lebih teruk dari itu ada yang sanggup menunjukkan punggung pada gambar tersebut. Kejadian ini sangat memalukan kita apabila ada rakyat Malaysia bersikap kurang sopan dan tidak boleh diterima dalam nilai-nilai rakyat.




Keadaan diburukkan lagi apabila ada penyokong PR yang mahu mendesak agar Bendera  Malaysia di tukar. 
Mursyidul Am PAS Tuan Guru Nik Aziz Nik  Mat yang menolak budaya tersebut menyatakan bahawa tindakan tersebut bukan budaya orang Islam dan orang melayu. Tindakan itu adalah melampau dan tidak bertanggungjawab.


Sebelum ini pernah berlaku demonstrasi pendidikan percuma di Kuala Lumpur melibatkan  sekumpulan mahasiswa berhimpun berarak membawa gambar perdana Menteri dengan dikalungi bungan malai bagi menuntut pendidikan percuma serta penghapusan PTPTN. Kebiadapan melampau ini akan berterusan sekiranya pihak PR menerajui negara.



Inilah puak-puak mahasiswa didikkan PR dalam menentukan masa depan negara. Sebagai manusia yang waras kita boleh menilai pelakuan-perlakuan yang melapaui batas dan sesungguhnya tindakan-tindakan mereka itu sudah mula menunjukkan siapakah wajah sebenar disebalik PR. 




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...