Halaman

Sabtu, 1 September 2012

Khalid Ismath Mahu Jadi Hero Pendidikan

Hari ini kegagalan Khalid Ismath(KI) memasuki UiTM untuk mengadakan kempen pendidikan percuma membuktikan agendanya tidak diterima oleh warga UiTM. Dia yang mewakili Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen(KAMI) merancang untuk berkempen pendidikan percuma di dalam UiTM dengan mengedarkan risalah kepada mahasiswa/i baru sempena pendaftaran mahasiswa/i baru. 

Cubaan itu menemui jalan buntu apabila dihalang daripada memasuki pintu UiTM kerana belum habis daripada tempoh penggantungannya. Akhirnya KI membuat keputusan mengedarkan risalah di luar pintu pagar UiTM. 



Dia yang bertindak ala-ala hero pendidikan, mengatakan perjuangannya adalah untuk masa depan Malaysia , tetapi masih tidak sedar bahawa masa depan dirinya menuju kehancuran sekiranya terus berkelakuan sedemikian. KI yang sedang dalam tempoh penggantungan ini telah merugikan masa pengajiannya di UiTM dengan hukuman penggantungan. Walaupun KI mengambil jurusan Undang-Undang tetapi dia tidak pandai menghormati undang-undang UiTM dan undang-undang negara. 




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...