Halaman

Khamis, 6 September 2012

"SIA-SIA JADI MAHASISWA PRO PEMBANGKANG" Ex PRO M

UPSIdaily mendapat khabar berita dari sahabat-sahabat UM dan UTM mengenai tarikh pilihanraya kampus yang semakin hampir. Ada yang menjangkakan PRK akan berlangsung dalam bulan ini. Jika berlangsung dalam bulan ini sejauh mana sudah persiapan HEP dalam mengendalikanPRK 2012. Bagi calon-calon yang ingin bertanding pula sudah bersiap sediakan anda berjuang menegakkan manisfesto menanam kepercayaan pengundi-pengundi di kampus.

Sudah pasti pilihanraya kampus kali ini lebih hangat daripada sebelumnya berikutan PRK kali ini berada dalam mood pilihanraya umum dan seperti biasa Pro Mahasiswa diseluruh Malaysia akan memulakan perang saraf kepada semua pihak. 

Justeru UPSIdaily ingin berkongsi dengan sahabat-sahabat di UPSI bagaimana sebenarnya wajah Pro Mahasiswa berdasarkan pengalaman seorang bekas Presiden Persatuan Mahasiswa Islam UTM saudara Khairul Nizam Bin Md Husin yang kini menyertai Aspirasi.


Khairul Nizam kini menjadi Timbalan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UTM sesi 2010/2011 menyatakan juga menjadi mahasiswa pro pembangkang adalah sia-sia. 



Menurut sahabat daripada UM iaitu Ahmad Izwan Jailani "nak kenal pro pembangkang atau Pro M ni senang je, suka berdemonstrasi anti kerajaan" ujarnya.  Buktinya anda boleh klik di sini.

Banyak lagi bukti-bukti yang menunjukkan pro mahasiswa ini lebih minat untuk menghancurkan negara berbanding membawa isu-isu kebajikan mahasiswa dan meningkatkan kualiti mahasiswa. Apa yang perlu anda lakukan berfikir panjang sebelum bertindak sesal dulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna.






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...