Halaman

Rabu, 5 September 2012

UPDATE MSK : HARI KETIGA MSK, RSK MULA LETIH

Keletihan semakin memuncak dirasai oleh semua Rakan Suai Kenal, hari ini MSK masuk hari ke tiga dan terpancar keletihan di wajah-wajah RSK. Namun begitu, RSK yang menyertai MSK kali ini masih lagi bersemangat untuk meneruskan aktiviti-aktiviti program sehingga tamat MSK pada hari esok.

Pagi tadi MSK hari ketiga dimulakan dengan slot "PTPTN talian hayatku"  taklimat ini memberikan penerangan berkaitan permohonan PTPTN secara online. walaupun Pro M memperjuangkan penghapusan PTPTN UPSIdaily percaya 80-90 peratus mahasiswa/i baru akan membuat pinjaman PTPTN kerana masalah kewangan. 

Kemudian mahasiswa/i baru UPSI di pecah-pecahkan kepada beberapa lokasi dalam kampus untuk mendengar taklimat bersama Fakulti masing-masing. Setelah selesai bersama Fakulti mereka kemudian berkumpul semula di dewan besar dan mendengar taklimat oleh pihak Perputakaan Tunku Bainon. Slot siang tadi diakhiri dengan taklimat bersama pusat ICT bagi memudahkan mahasiswa/i baru tentang  penggunaan UPSI portal dan myguru.

Malam ini merupakan malam terakhir MSK sedang berlangsung program Malam Apresiasi Kemerdekaan, semua siswa/i baru terlibat dalam melaksanakan persembahan bertemakan Hari Kemerdekaan mnunjukkan bakat dan kebolehan masing-masing dalam persembahan yang dilaksanakan.




Esok MSK akan disambung lagi dari jam 8 pagi hingga jam 6 petang. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...