Halaman

Ahad, 2 September 2012

SISWA UPSI LEMAS DALAM LAUTAN SISWI


Hari yang ditungu-tunggu oleh semua warga UPSI akhirnya tiba hari ini 2 September 2012, hari Pendafatarn Mahasiswa Baru UPSI yang berlangsung di dewan besar UPSI. Wartawan UPSIdaily yang memantau di sekitar Tanjong Malim mendapati ibu-bapa  telah tiba di sekitar Tanjong Malim sejak semalam lagi, ada yang menyewa di kolej kediaman UPSI dan ada juga yang menginap di hotel-hotel sekitar Tanjong Malim bagi menghantar anak kesayangan mereka ke menara gading. 


UPSIdaily siang tadi menghubungi Pengarah Minggu Suai Kenal iaitu Saudara Muhammad Zafri Zabidin  melalui talian telefon dan beliau menyatakan " saya berpuas hati dengan kelancaran proses pendaftaran hari ini, kelancaran pendaftaran hari ini menunjukkan pihak RSK telah membuat persiapan yang rapi sebelum ini "  ujarnya. Bila ditanya bilangan pelajar yang mendaftar Saudara Zafri sempat berseloroh " hari ini siswa lemas dalam lautan siswi, sebab majoriti yang mendaftar adalah siswi " ujarnya sambil tertawa. 

Berikut ialah data yang UPSIdaily telah perolehi daripada pihak RSK dan pihak UPSIdaily mengubah data tersebut dalam bentuk carta supaya lebih mudah untuk kita melihat.

Jika dilihat daripada carta diatas terbukti bahawa siswi lebih mendominasi UPSI dan perkara ini bukan hanya berlaku di UPSI tetapi berlaku juga di IPTA yang lain. Bagi Kolej Harun Aminurrashid(KHAR) seramai 159 orang siswa telah mendaftar manakala tiada siswi ditempatkan di KHAR. Di Kolej Ungku Omar seramai 185 orang siswa dan 569 orang siswi selamat mendaftar. seterusnya kolej Za'ba seramai 60 orang siswa dan 329 orang siswi telah mendaftar kemudian yang terakhir ialah Kolej Aminudin Baki seramai 49 orang siswa dan 49 rang siswi telah mendaftar. Jumlah mahasiswa/i baru setakat hari ini ialah seramai 1705 orang. 


Gambar ibu-bapa disekitar ruang legar kawasan pendaftaran


Tidak ketingggalan melawat sesi pendaftaran hari ini ialah Timbalan Naib Canselor Hal ehwal pelajar UPSI Y. Bhg. Datuk Paduka Dr. Junaidi Abu Bakar(Gambar Tengah bertopi) dengan diiringi oleh Pengarah MSK saudara Zafri (Berkaca Mata)


Suasana Sekitar UPSI hari ini



 Sekitar kafeteria UPSI

Keseluruhan UPSIdaily memberi 5 bintang diatas kelancaran pengurusan pendaftaran pada hari ini. Moga Zafri dan sahabat-sahabat RSK terus bertahan memberikan khidmat terbaik sehingga hari terakhir MSK.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...