Halaman

Rabu, 5 September 2012

MAT SENYUM KAMBING KJ PRO M UPSI

UPSIdaily hari ini akan membongkar siapa disebalik gerakkan Pro Mahasiswa UPSI menjelang PRK. Mat Senyum kambing dari kursus Pengajian Malaysia dengan Pendidikan yang berperwatakan ala-ala seorang ustaz ini pernah menjadi JMK salah sebuah kolej kediaman UPSI, tetapi dibuang daripada jawatan JMK kerana terlibat dalam penyebaran sebuah video. 

Mat Senyum Kambing juga pernah menjadi Presiden Persatuan Pengajian Malaysia (PPMAS) selama sepenggal. Namun begitu sepanjang menjadi presiden PPMAS ramai yang mempertikaikan kredibilitinya kerana tiada apa-apa perubahan yang dilakukan dalam persatuan. Ramai yang kecewa dengan Mat Senyum Kambing ni, bila bercakap memang riuh sekampung, tetapi ternyata retorik semuanya. Apa yang dibawa hanyalah mendoktrinasi mahasiswa/i dalam PPMAS untuk memihak kepada Pro Mahasiswa. 

Jika dilihat pada gaya bercakap memang ada tokoh seperti pemimpin tetapi bila menerajui sebuah persatuan dia gagal, jika dilihat rekod pelaksanaan program sepanjang menjadi presiden, UPSIdaily tidak menemui satu pun bukti mengatakan Mat Senyum Kambing ada menganjurkan program. 

Sahabat-sahabat dalam PPMAS sendiri menyatakan kalau nak cari presiden PPMAS carilah dia di himpunan Bersih maka tiap-tiap kali himpunan dia ada disana, kalau nak cari untuk buat program minta maaf memang anda tidak akan jumpa Mat ni. Kini mat Senyum Kambing diberi kepercayaan oleh senior-senior Mahasiswa Pendidik menerajui MP dalam PRK kali ni.

Kaki spin, kaki gertak, kaki pusing ayat, kaki sebar video itulah dia MAT SENYUM KAMBING atau kita panggil MATSEKAM. 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...